En helg med Elin och Jenny

Fortfarande halvt sjuk. Urinvägsinfektionen är i alla fall över, men äter fortfarande den där äckliga pencilinen. Och måste ta astmamedicinen typ varje dag nu bara för att jag får andningsproblem, inte kul.

Helgen spenderades i alla fall med Jenny och Elin. Lördag förmiddag var jag på marieberg med Elin, det var kul som vanligt och mycket skratt blev det. Båda provade massa jeans och det var ju hur jobbigt som helst. Speciellt när vi provade alla tighta jeans och knappt fick av oss dom, vi fick hjälpas åt att dra. Men jag hittade i alla fall ett par jeans som jag ville ha. Har velat haft dom i typ 2 månader nu, men fortfarande så kostar dom 700 kr och alldeles för mycket. Sen såklart hittade jag en snygg t-shirt som kostade typ 350 kr. Varför hittar man så mycket kläder när man inte har råd? Efer marieberg vart det att åka hem till mig och studsa studsmatta och lyssna på musik, det var askul! Sen skjutsade jag hem Elin eftersom hennes föräldrar inte ville hämta henne och efter det åkte jag hem och väntade på att Jenny skulle komma.

När Jenny kom så kollade vi på filmen Blast from the past och efter det började Eurovision song contest. Synd att det gick så dåligt för Sverige men vad kunde man vänta sig? Jag tycker fortfarande inte om Sveriges bidrag så det var rätt att Norge vann, även om jag tyckte att Alexander såg rätt sliskig ut, men vilka killar tycker jag inte ser så ut?
Efter Eurovision vart det att kolla på filmen Besatt, Den gick under kategorin rysare och vi förväntade oss lite mera "hoppatill-scener" men filmen var inte så läskig som vi trodde. Vi somnade innan vi ens hade kommit till hälften av den och sen vaknade jag lagom till eftertexterna. Sen gick jag och la mig i min säng och somnade typ vid halv 4. Sen såklart vaknade jag vid halv 9 av dumma hostattacker men lyckades tillslut somna om.

Denna film är väldigt bra :)
En sliskig typ! 
 En film jag inte fattar^^

När både Jenny och jag hade vaknat till så bestämde vi oss för att kolla klart på filmen som vi somnade till igår. Som vanligt så fattade jag inte riktigt filmen. Men sen vart det frukost och efter det så gick vi upp på mitt rum där jag spelade gitarr och Jenny hjälpte till att sjunga. Gick kanske inte så jättebra, men vi lyckades i alla fall komma igenom hela Här kommer Pippi Långstrump och Sill i dill. Inte riktigt dom bästa låtarna, men men det var ju dom enda vi lyckades med^^

Sen åkte Jenny hem och då gick jag ut och hoppade studsmatta med Gustav då bestämde vi oss för att det var bättre att gå in och laga mat och kolla på film. Det vart köttbullar och pasta till filmen Lejonkungen. Mitt i filmen kom Elin hit och när filmen var slut så gick vi ut och hoppade studsmatta, det vart många skrik och mycket skratt. Och såklart lyckades jag ramla på Elin så nu har vi ett varsitt blåmärke också. Sen kollade vi på filmen My little eye och jag fattade såklart inte den filmen heller.

 En väldigt knepig film! 
 En av de bästa disneyfilmerna!♥

Har haft ont i magen hela dagen idag, men ska till läkaren imorgon och kolla vad det är för fel på min mage, äntligen! Men självklart ska jag inte bara ha ont i magen som jag brukar utan har mensvärk också. Lyckat alltså. Men men efter att ha tagit 2 ipren så verkar det hjälpa mot mensvärken i alla fall.

Ledigt imorgon i alla fall och då måste jag se till att plugga lite och efter det ska jag till mormor och ska typ bo där till på onsdag. Det var meningen att Emma skulle jobba hos mormor dom dagarna, för jag vill ha hjälp att sy klart en klänning och sen sy in några klänningar som är förstora. Men självklart skulle hon vara på tjejkväll och visa några kompisar någon dans till nån barnvisa och ramlar såklart och bryter foten. Så nu är hon sjukskriven. Förhoppningsvis kan mormor hjälpa mig att sy istället. Och eftersom Emma är sjukskriven så ska Anna jobba hos mormor istället. Det blir kul att träffa henne lite också :)
Nej nu är det dags att sluta skriva, ska nog gå upp och spela lite gitarr innan mamma och petra slår ihjäl varandra.

Ja just det! Bla bla bla.. ;)

Puss hej♥


Kommentarer
Postat av: Bellbell

JAG tyckte faktiskt att han var söt :)

2009-05-18 @ 21:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0